, 'opacity': false, 'speedIn': , 'speedOut': , 'changeSpeed': , 'overlayShow': false, 'overlayOpacity': "", 'overlayColor': "", 'titleShow': false, 'titlePosition': '', 'enableEscapeButton': false, 'showCloseButton': false, 'showNavArrows': false, 'hideOnOverlayClick': false, 'hideOnContentClick': false, 'width': , 'height': , 'transitionIn': "", 'transitionOut': "", 'centerOnScroll': false }); })

Open brief aan Erwin Zijlstra, directeur communicatie T-Mobile

Nov 4, 2013   //   by jacob   //   Persberichten  //  2 Comments

PERSBERICHT

De broers Marcel en Jacob de Vries afkomstig uit het Friese dorp Oudwoude maakten vorige week een parodie op een reclamespot van T-Mobile met daarin rapper Ali B. en scoorden daarmee een regelrechte Youtube-hit. Nog veel belangrijker: de makers krijgen op sociale media als Twitter en Facebook flink bijval van gefrustreerde bellers. Na een week van afwezigheid laat nu ook T-mobile van zich horen. De makers:’Een reactie is leuk, er echt wat aan doen is veel belangrijker. In onze open brief nodigen we T-Mobile uit om met ons in gesprek te gaan’.

Open brief aan Erwin Zijlstra, directeur communicatie T-Mobile

Beste Erwin,

Dank voor je sympathieke reactie op onze parodie ‘Gurbe en Fedde van T-Mobyltsje’. Jij als getrainde communicatie-man weet natuurlijk exact hoe je in dit soort situaties moet reageren. Wij hebben die boeken ook gelezen, dus kunnen wij ook wel iets terugschrijven. We wilden je graag persoonlijk te woord staan, maar je begrijpt het al, geen dekking. Vandaar deze open brief.

Je geeft ons complimenten voor onze video die inmiddels al meer dan 22.000 keer is bekeken en ruim aandacht krijgt van de (landelijke) media. Wij zouden T-Mobile ook graag complimenten willen geven, helaas is daar voor ons geen aanleiding voor. Je schrijft aan ons dat als er structurele problemen zijn, dat we daar dan over moeten praten. Kun je 14 jaar structureel noemen? Wij vinden van wel. Wanneer heb je de koffie klaar?

T-Mobile heeft zoals jij zegt 4500 straalpalen in Nederland, waarvan een groot aantal in onze provincie staat. Bijna 5000, dat zijn er veel denk je dan, maar het zijn er –gezien de problemen- dus niet genoeg. Mooi dat je ons laat weten dat jullie gaan vernieuwen. 4G nog wel. Misschien moeten jullie er eerst voor zorgen dat we telefonisch bereik krijgen, daarna komt internet. Eerst lopen en dan fietsen, zo hebben onze ouders ons geleerd.

Beste Erwin, we gaan graag met je in gesprek. Stuur je ons een (open) brief terug? Appen of sms’en kun je ook proberen, maar dat is op eigen risico.

Groet,

Marcel en Jacob alias Gurbe en Fedde van FryskeFideos.nl

Bovenste is een reactie op een bericht van Erwin Zijlstra directeur communicatie T-mobile. Gepubliceerd op LC.nl en de facebook-pagina van de Leeuwarder Courant.

Geachte Marcel en Jacob

Hier een reactie van een echte Fries vanaf het hoofdkantoor van T-Mobile in Den Haag.     Wat een prachtig mooie parodie van onze Tv-commercial met Ali B. Wij kunnen dit uiteraard waarderen. Spijtig genoeg is het onderwerp geen reclame voor ons. Bij T-Mobile doen we er alles aan om iedereen zo goed mogelijk te bedienen. Het netwerk is daarbij erg belangrijk. Wij hebben wel 4500 masten over heel Nederland en daarvan veel in Friesland.

Wij zijn op dit moment druk bezig om alles te vernieuwen en ook 4G aan te leggen voor snel mobiel internet. Zo krijgen onze klanten betere dekking in huis. Er gaat natuurlijk wel eens wat verkeerd, bijvoorbeeld bij de storm van afgelopen weekend. Wij doen er alles aan om alles zo snel mogelijk weer te maken.

Mochten er nou echt zaken zijn die structureel niet goed zijn, bel ons dan, dan kunnen we er gelijk wat aan doen. Als wij er dan van onze kant niets aan kunnen doen, dan zullen wij op zoek gaan naar een klantvriendelijke oplossing. Spijtig genoeg kunnen wij u niet in het Fries te woord staan, maar de verbinding is er wel.

Erwin Zijlstra, directeur communicatie.

Laat een reactie achter

Sponsor